Friday, December 9, 2011

Penipuan Yg Mengaku-Ngaku ada Hubungan dengan Terapi NurSyifa' Jakarta


Hati-Hati PENIPUAN...ada blogspot di Malaysia yang mengaku-ngaku ada Hubungan dengan Terapi NurSyifa'- Jakarta, salah satu linknya: http://warisansunankalijaga.blogspot.com/

 

Mereka memberikan Nota/Tulisan sebagai berikut dalam websitenya :
Saya mendapat ilham untuk menggunakan nama Nur Syifa (Malaysia) adalah kerana keilmuan HM Bambang Irawan dan saya adalah sama (Kanjeng Sunan Kalijaga), kaedahnya juga sama yakni Teknologi Roh melalui konsep pengaliran tenaga elektrik ke dalam tubuh. Amalannya juga kebanyakkannya sama juga. Lalu, apakah kemampuan saya tidak mencapai sepertimana yang telah di capai oleh HM Bambang ? Beliau boleh di katakan senior di dalam keilmuan ini dan saya banyak mempelajari teknik dan kaedah dari tulisan dan pengalaman beliau. Terimakasih yang tidak terhingga untuk Tuan HM Bambang. Banyak kesamaan sebenarnya di antara kami namun ada juga perbezaan yang dapat membezakan kami. Kami mempunyai guru yang berlainan namun dari jalur yang sama.  
Bahkan banyak Tulisan dari HM. Bambang Irawan S (Guru Besar Terapi NurSyifa'- Jakarta, www.pengobatan.com dan www.nursyifa.net) di copy paste ke websitenya dengan menghilangkan nama beliau atau menyamarkannya menjadi H. Mohammad B.I .
Bahkan Menawarkan Program Pelatihan seperti yang dilakukan di Terapi NurSyifa'-Jakarta, dengan tulisan sebagai berikut : BAGI MEREKA-MEREKA YANG BERMINAT UNTUK MEMPELAJARI ILMU INI KHUSUSNYA DI MALAYSIA, BOLEH HUBUNGI SAYA SENDIRI HJ.WAN ZUL DI NO. YG TERTERA.(*dicopy dan diambil dari Kesaksian mbak Kurnia, peserta program Buka Aura Nur Ilahi NurSyifa'-Jakarta). Sebagai Bukti silakan Cek ke : http://warisansunankalijaga.blogspot.com/2011/12/pengalaman-penuntut-ilmu-kanjeng-sunan.html
Orang tersebut sama sekali TIDAK MENGETAHUI apapun tentang Materi Pelatihan dalam Program Buka Aura Nur Ilahi NurSyifa’....tetapi Berani berkata bahwa siapapun kalau mau Belajar Ilmu tersebut (seperti mbak Kurnia) dapat Belajar pada dia saja di Malaysia. Hal ini SANGAT JELAS PENIPUAN.
HATI-HATI PENIPUAN !!! TERAPI NURSYIFA' TIDAK MEMBUKA CABANG DI MANAPUN. SAAT INI BANYAK WEBSITE DENGAN NAMA NURSYIFA' YANG COBA MEMBERI LAYANAN YANG KATANYA SAMA DENGAN TERAPI NURSYIFA' - JAKARTA, TAPI TERNYATA TIDAK. UNTUK ITU MOHON BER HATI-HATI.....BILA MENEMUKAN ADANYA KESAMAAN MOHON SEGERA LAPORKAN KE KAMI. TERIMA KASIH BANYAK.

9 comments:

KALAM SUFI said...

SEMUGA ALLAH MELAKNATI KAMU, MEMBUAT TUDUHAN DAN FITNAH MELULU. BEGINIKAH AJARAN HJ.BAMBANG TERHADAP PELAJARNYA. PERUBATAN ISLAM NUR SYIFA MENGAJAR PELAJARNYA MENGENAL TUHAN DAN BUKAN MEMPERTUHANKAN DIRI SEPERTI KAMU DI YAYASAN NUR SYIFA.

KALAM SUFI said...

KEMAMPUAN DAN PERKARA-PERKARA MENCARIK ADAT DI PERUBATAN ISLAM NUR SYIFA TIDAK DI PAPARKAN DAN DI WAR-WARKAN KERANA MENGELAKKAN SIFAT RIAK, SOMBONG DAN TAKABBUR SEPERTI KAMU.

MEREKA YANG MENGENAL TUHAN BERSIFAT KOSONG, TETAPI MEREKA YG MENGAKU TUHAN BERSIFAT SOMBONG MACAM KAMU.

KALAM SUFI said...

HJ.WAN ZUL MENDAPAT ANUGERAH ILMU DARI BAGINDA RASUL SENDIRI DARI MALAM LAILATUR QADAR SERTA PENGESAHAN BAGINDA DGN AMALAN PARA ARIFFIN.

MEWARISI ILMU TERTINGGI (ILMU SYAHADAH)WARISAN KETUA WALIY 7 LELUHURNYA PARA WALI SONGO.

PEWARIS KEILMUAN KANJENG SUNAN KALIJAGA. HJ.WAN ZUL DARI KETURUNAN SYEIKH THANAUDDIN/TUAN SYARIF AULIA/PENDITA ADI PUTRA. SEMENTARA ISTERINYA DARI SUNAN GIRI, WARIS TERAKHIR YG DAPAT DIKESAN BERHIJRAH KEMALAYSIA.

SEKIRANYA KAMU BERKESEMPATAN KEMALAYSIA, BERHADAPANLAH DENGANNYA DAN SCAN DENGAN MATA BATIN KAMU, SIAPA BERADA BERSAMANYA DI SISI ALAM GHAIB.

KEBIADABAN DAN KECELUPARAN MULUT KAMU HARUS DI AJAR. HJ.WAN ZUL PASTI MENCARI KAMU DI JAKARTA SUATU MASA NANTI.

dHealer said...

Kalau memang Anda (Haji Wan Zul Al Kubrawiy Azmatkhan Al Husaini (h/p : 016 6353 601)berlokasi di Kajang, Selangor, Malaysia) Merasa berlaku Benar....kenapa Menghujat kami :)
Sudah Jelas-Jelas ANDA PENIPU yg membawa-bawa nama NurSyifa'...kalau MEMANG Niat Baik dan Benar mana WAJAH ANDA, FOTO KEGIATAN ANDA ???
Anda merasa Diri Paling Hebat karena : HJ.WAN ZUL MENDAPAT ANUGERAH ILMU DARI BAGINDA RASUL SENDIRI DARI MALAM LAILATUR QADAR SERTA PENGESAHAN BAGINDA DGN AMALAN PARA ARIFFIN.

MEWARISI ILMU TERTINGGI (ILMU SYAHADAH)WARISAN KETUA WALIY 7 LELUHURNYA PARA WALI SONGO.

PEWARIS KEILMUAN KANJENG SUNAN KALIJAGA. HJ.WAN ZUL DARI KETURUNAN SYEIKH THANAUDDIN/TUAN SYARIF AULIA/PENDITA ADI PUTRA. SEMENTARA ISTERINYA DARI SUNAN GIRI, WARIS TERAKHIR YG DAPAT DIKESAN BERHIJRAH KEMALAYSIA.

SEKIRANYA KAMU BERKESEMPATAN KEMALAYSIA, BERHADAPANLAH DENGANNYA DAN SCAN DENGAN MATA BATIN KAMU, SIAPA BERADA BERSAMANYA DI SISI ALAM GHAIB. (*Ternyata Hanya Jin/Khodam tempat Anda Bergantung, Berlindung dan Bekerjasama).

Silakan Datang ke NurSyifa' Jakarta bila Anda Merasa Benar, karena Anda akan sangat Mudah menemukan Saya....SEMUANYA JELAS (FOTO, ALAMAT, KEGIATAN, dll)TIDAK SEPERTI ANDA.....PENIPU BERTOPENG yg cuma bisanya hanya mampu mengaku-ngaku saja :(

Semoga Allah SWT Membukakan Mata Hati Pikiran Anda, Meneranginya dgn Nur Hidayah Nya agar Anda segera Insyaf/Sadar dan menemukan Jalan Kebaikan untuk Menebarkan Rachmat Karunia Allah.....Aamiiin :)

KALAM SUFI said...

ITULAH YANG DI KATAKAN FITNAH, TUDUHAN MELULU TANPA BICARA. KAMU SENDIRI TIDAK PERNAH MENELITI BLOG HJ.WAN DAN MATLAMAT PENYEBARAN DAKWAHNYA. SEGALANYA ATAS DASAR DAKWAH DAN BUKAN MENCARI KEUNTUNGAN DUNIAWI SEHINGGA TAKUT SUMBER PENDAPATAN TERJEJAS AKIBAT MUNCULNYA MANUSIA LAIN YG PUNYA KELEBIHAN YANG SAMA.

APAKAH KAMU TIDAK PERNAH MELIHAT KEILMUAN YG DIPELAJARI OLEH HJ.WAN SELAIN ANUGERAH ALLAH DAN RASUL MELALUI BLOG - BLOG LAIN TULISANNYA. TERDAPAT JUGA GAMBAR TETAPI HANYA SEKADAR PENGENALAN KERANA HJ.WAN TIDAK SUKA DI KENALI DAN TIDAK MENCARI POPULARITI APALAGI BUKAN KEKAYAAN MATLAMATNYA. HANYA MENGAJAK UMAT UNTUK MENGENAL ALLAH.

PERKARA-PERKARA AL-MAUNNAH TIDAK DI PAPARKAN KESELURUHANNYA KERNA MENGELAKKAN SIFAT UJUB, RIAK DAN SOMBONG SEPERTI YANG TELAH LAHIR DARI DIRI KAMU. HANYA SATU DARIPADA SETIAP CONTOH KEAJAIBAN YANG BERLAKU DALAM SETIAP KESEMBUHAN SAHAJA YG TELAH DI PAPARKAN.

BUKA AURA TIDAK PERNAH SAYA WAR-WAR KAN WALAU KEMAMPUAN SAYA JUGA TIDAK KURANG DARI HJ.BAMBANG KERANA IA TIDAK MENJURUS KEPADA MENGENAL ALLAH TETAPI LEBIH KEPADA KEDUNIAAN SEMATA. APA YANG MEMBUAT KAMU DENGKI DAN KHIANAT SEHINGGA TIDAK TAKUT UNTUK MENYEBARKAN FITNAH SEDEMIKIAN RUPA WAHAI BUDAK HINGUSAN.

DI MALAYSIA DR.SURAYA YANG PERNAH MUNCUL DI TV3 JUGA MENGGUNAKAN NAMA NUR SYIFA DAN MEMBICARAKAN AKAN KELEBIHAN ILMU ALLAH INI NAMUN BELIAU TIDAK MENGHALANG SAYA MENGGUNAKAN NAMA NUR SYIFA KERANA NUR SYIFA MILIK ALLAH SWT.

NUR SYIFA ADALAH ANUGERAH ALLAH DAN BUKAN BOLEH DI PELAJARI. ILMU YANG MENCARIK ADAT DAN BOLEH DI PERTONTONKAN AADALAH SIHIR MENURUT ULAMA MUKTABAR. KAMU JELAS MENGGUNAKAN SIHIR KERANA DAPAT MEMPERTONTONKANNYA DAN DUA IBUJARI YG KAMU PAPARKAN DI GAMBAR-GAMBAR KAMU ITU LAH KIASAN TANDUK SYAITAN YANG ALLAH SWT GERAKKAN DIRI KAMU MELAKUKANNYA AGAR DI KENALI BAGI MEREKA YANG ARIF. CUBA LETAKKAN DUA IBUJARI KAMU ITU DI ATAS KEPALA .....KELIHATANNYA SEPERTI APA?????? JIN

dHealer said...

Berbagai Keilmuan yang di lakukan di Terapi NurSyifa’ bukanlah keilmuan dari Kanjeng Sunan Kalijaga…..seperti yg anda tuduhkan pada HM. Bambang Irawan S, anda merasa bhw ilmu anda sama dengan beliau (tulisan anda : kerana keilmuan HM Bambang Irawan dan saya adalah sama (Kanjeng Sunan Kalijaga), kaedahnya juga sama yakni Teknologi Roh melalui konsep pengaliran tenaga elektrik ke dalam tubuh. Amalannya juga kebanyakkannya sama juga)…..padahal Jelas-jelas SANGAT BERBEDA. Sesungguhnya anda Tidak tahu apa-apa tentang Keilmuan & apa yg dilakukan di Terapi NurSyifa’ tapi anda mengklaim/menyatakan sebagai hal yg sama). Bagi kami hal tersebut bukanlah pujian....

Semua apa yg saya Tuliskan berdasarkan Fakta yang ada. Anda menuliskan bahwa Pengalaman mbak Kurnia (Peserta program Buka Aura Nur ilahi yg saya ajarkan), dgn judul tulisan : PENGALAMAN SEORANG PESERTA BUKA AURA YANG MENDADAK BISA MENYEMBUHKAN TEMANNYA YANG SAKIT.
Sebagai : PENGALAMAN PENUNTUT ILMU KANJENG SUNAN KALIJAGA
Hal ini jelas sangat SALAH BESAR.....semua keilmuan yg saya ajarkan pada mbak Kurnia bukanlah berasal dari Keilmuan Kanjeng Sunan Kalijaga.
Apalagi di bagian bawah tulisan pengalaman tersebut anda tuliskan : BAGI MEREKA-MEREKA YANG BERMINAT UNTUK MEMPELAJARI ILMU INI KHUSUSNYA DI MALAYSIA, BOLEH HUBUNGI SAYA SENDIRI HJ.WAN ZUL DI NO. YG TERTERA.
>> Hal ini sangat jelas sekali bahwa anda hendak MENIPU ORANG (dgn memanfaatkan tulisan pengalaman murid saya), padahal anda sama sekali TIDAK TAHU APAPUN ttg Materi & Keilmuan dlm Program Buka Aura Nur Ilahi yg saya ajarkan di NurSyifa’ Jakarta Indonesia.
Saya tanya pada anda…..apakah hal ini bukan PENIPUAN ???
Apakah saya memFITNAH anda seperti yg anda tuduhkan......bahkan anda sudah Melaknati saya, dgn tulisan : SEMUGA ALLAH MELAKNATI KAMU, MEMBUAT TUDUHAN DAN FITNAH MELULU.

dHealer said...

Atas dasar apa anda menuduh kami dgn tulisan sbb : MEMPERTUHANKAN DIRI SEPERTI KAMU DI YAYASAN NUR SYIFA & MEREKA YG MENGAKU TUHAN BERSIFAT SOMBONG MACAM KAMU (tentunya tuduhan ini Sangat-sangat Serius karena mengganggu keimanan & ketakwaan kami pada Allah SWT).

Anda juga menuduh saya dgn tulisan sbb : BUDAK HINGUSAN INI MENGAJAR ILMU BERKHADAMKAN JIN. HATI-HATI DENGAN GURU SESAT INI.
Atas dasar apa anda menuduh saya Mengajarkan ilmu berkhadamkan Jin & SESAT ???
Padahal dlm tulisan anda sbb : PELAJAR SAYA SENDIRI DI DATANGI SUNAN KALIJAGA SAMADA DALAM MIMPI ATAU SEDAR, MENGAJAR ILMU SECARA TERUS DAN JUGA MENGAWASI PESAKIT SAYA... MALAH PARA WALI LAIN JUGA TERMASUK SYEIKH ABDUL QODIR AL JAILANI....MENDATANGI PELAJAR-PELAJAR SAYA YANG SUDAH SAYA DIDIK AGAR MEMBERSIHKAN HATI TERLEBIH DAHULU........... SCAN DENGAN MATA BATIN KAMU, SIAPA BERADA BERSAMANYA DI SISI ALAM GHAIB.
Apakah mungkin seorang Wali Allah (Sunan Kalijaga, Syeikh Abdul Qodir Al Jailani, dan Wali2 yg lain) yg sudah Meninggal dgn Tenang dan berada di tempat yg terbaik di sisi Allah SWT mau mendatangi anda dan para pelajar anda......ataukah anda TERTIPU dan DITIPU oleh para JIN/Khodam yg mengaku-ngaku... na'uzubillah min zalik. Anda Sesat tapi Menuduh orang Sesat....anda nyata-nyata berkolusi, belajar, diajar, bekerjasama dgn Jin.....

Anda menyebut saya sebagai BUDAK HINGUSAN..... untuk anda ketahui bulan Februari ini saya sudah berusia 39 Tahun (saya telah membantu NurSyifa' sejak usia 24 Tahun, ratusan ribu orang sdh saya Terapi dan ribuan orang yg sdh saya ajar), saat ini Alhamdulillah saya sdh berumah tangga dgn 3 orang anak........dgn kenyataan seperti itu ; Apakah saya masih anda anggap sebagai BUDAK HINGUSAN ???

Anda juga menuduh saya dgn tulisan sbb : KAMU JELAS MENGGUNAKAN SIHIR KERANA DAPAT MEMPERTONTONKANNYA (tentunya tuduhan ini Sangat-sangat Serius karena mengganggu keselamatan saya karena FITNAH anda yg tidak ada dasarnya).

dHealer said...

Karena Pikiran & Hati anda TIDAK BERSIH selalu BERSANGKA BURUK maka anda menuduh saya dgn tulisan sbb : DUA IBUJARI YG KAMU PAPARKAN DI GAMBAR-GAMBAR KAMU ITU LAH KIASAN TANDUK SYAITAN YANG ALLAH SWT GERAKKAN DIRI KAMU MELAKUKANNYA AGAR DI KENALI BAGI MEREKA YANG ARIF. CUBA LETAKKAN DUA IBUJARI KAMU ITU DI ATAS KEPALA .....KELIHATANNYA SEPERTI APA?????? JIN
Memang dalam setiap kesempatan berfoto saya mengajak para peserta program Pelatihan Buka Aura Nur Ilahi yg saya ajar utk menggunakan simbol Ibu Jari…….(sbg ciri khas saya) hal itu sesungguhnya sbg wujud Kemantapan Hati atas Program yg telah Berhasil saya ajarkan pada mereka.

Dalam tulisan anda juga menyebutkan sbb : kami sebagai SYAITAN INDON (sungguh Penghinaan ini bukan saja sangat menyakitkan buat kami, tapi juga telah menyakitkan semua ORANG INDONESIA.....karena anda telah sangat Merendahkan/Menghina harga diri kami). Walau anda telah memperlakukan saya begitu tapi saya memilih utk tidak membalas dgn menghina bangsa anda, karena sesungguhnya banyak ORANG MALAYSIA yg telah saya ajar dan mereka adalah Sahabat-sahabat saya yg berAkhlaq Baik dan selalu berkata Lembut.
Anda seharusnya SADAR bhw bangsa yg anda Hina sbg SYAITAN INDON itu adalah guru-guru anda (Kanjeng Sunan Kalijaga, para Wali 9, dll.), anda juga telah banyak copypaste ke web anda tulisan dari orang-orang Indonesia……tentunya hal ini bisa membuat anda DURHAKA dan keilmuan anda menjadi TIDAK BERKAH. Mari saling menghormati…….

Anda menyatakan dlm tulisan bhw : SAYA MENDAPAT ANUGERAH DAN ILMU DARI RASULULLAH SENDIRI DI MALAM LAILATUL QADAR, AMALAN "ANAK KUNCI PEMBUKA KHAZANAH LANGIT DAN BUMI" DAN "AMALAN PARA ARIFFIN" PENGESAHAN DARI BAGINDA RASUL SENDIRI ATAS KELAYAKAN SAYA, APAKAH HJ.BAMBANG JUGA MENDAPAT PENGIKTIRAFAN DARI BAGINDA RASULULLAH SEPERTI SAYA???? BAGINDA RASUL JUGA MENGIKTIRAF SAYA SEBAGAI ORANG ARIFF, ADAKAH HJ.BAMBANG JUGA BEGITU??????
Anda juga menyatakan bhw : SAYA AJAR PELAJAR SAYA MENGENAL TUHAN TERLEBIH DAHULU, BERSIHKAN HATI BARU DAPAT BERAMAL DENGAN TENANG DAN KHUSYUK. TETAPI APA KAH AJARAN HJ.BAMBANG.......SEHINGGA PELAJARNYA BEGITU ANGKUH DAN SOMBONG ????
Anda merasa & menyatakan diri bhw anda adalah Orang Arif dan BerHati Bersih.....bahkan dlm tulisan anda mendapat PENGESAHAN DARI BAGINDA RASUL SENDIRI ATAS KELAYAKAN SAYA.....
Yang jadi Pertanyaan kenapa kok Orang Arif dan BerHati Bersih dlm tulisan2nya menuliskan sbb : SYAITAN INDON, BODOH SANGAT, BAHLOL, SEMUGA ALLAH MELAKNATI KAMU, WAHAI BUDAK HINGUSAN, INI SEMUA BULLSHIT...........bahkan Menuduh tanpa dasar dgn Meneliti terlebih dahulu, Tuduhan yg sangat Serius : MENGAJAR ILMU BERKHADAMKAN JIN, GURU SESAT, MEREKA YG MENGAKU TUHAN BERSIFAT SOMBONG MACAM KAMU.......

Sesungguhnya Tuhanmu, Dia-lah Yang Paling Mengetahui siapa yang paling Sesat dijalan-Nya; dan Dia-lah Yang Paling Mengetahui orang-orang yang mendapat Petunjuk.
(QS AL QALAM : 7)
Imam Ibnu Katsir dalam tafsirnya menjelaskan, Firman Allah Ta’ala:
"Dan orang-orang yang menyakiti orang-orang yang Mukmin dan Mukminat tanpa kesalahan yang mereka perbuat, yaitu mereka menuduh sesuatu yang sebenarnya kaum Mu’minin dan Mu’minat tidak mengerjakan dan tidak memperbuatnya.......Maka sesungguhnya mereka telah memikul Kebohongan dan Dosa yang nyata." (QS Al-Ahzab [33] : 58). Ini adalah Kebohongan Besar, yaitu suatu cara menceritakan dan mengumbar berita tentang sesuatu yang tidak dilakukan oleh orang-orang Mu’min dan Mu’minat dengan cara mencela dan merendahkan mereka. Di antara orang yang banyak masuk dalam kategori (pelanggaran) ini adalah orang-orang yang Kafir kepada Allah dan RasulNya.

Semoga Allah SWT membukakan Mata Hati Pikiran kita semua sehingga mampu melihat Kebenaran dan Bersikap Sebenar-benarnya.............Insya Allah kun fayakun...Aamiin

akhlaken said...

Semoga barokah Allah serta ridhoNya sentiasa bersama kita...Allah sentiasa bersama mereka di jalan yang benar.